lördag 23 juni 2012

Brännässlor

Marijuanablad och humle som i kringelkrok upp längs benet. Jag älskar med mig själv och hatar att all energi bara tar slut. Hatar att jag är hungrig nu. Hatar att jag är ett svart jävla lamm i mina morföräldrars ögon. Hatar att min mor säger "dom kommer bli jätteglada om du sjunger den här" och visar psalm xxx i svenska psalmboken. Hatar att jag aldrig kommer bli den som bär traditionen vidare. Hatar att jag hatar mig för det. Hatar att tågbiljetten till Emmaboda stigit 400 kronor sedan sist. Hatar känslan av att ekonomin kanske inte går ihop. Hatar känslan av att livet kanske inte går ihop. Hatar att du (mycket tydligt) är sur på mig. Hatar mig själv för att ha skapat anledningar. Haha. Tar mig för hjärtat och pannan.

Det låter som kolpennor när jag läser ordet hatar nu. Hsc-schh-chhatar.
Jag älskar 1Q84. C'est tout.

4 kommentarer:

  1. Det här var väldigt fint och berörande.

    SvaraRadera
  2. åh, hihi haha de tittar bara fram lite då och då. kram!

    SvaraRadera
  3. jag känner igen
    men snart är det juli och då är det du och jag mot normer och dåliga människor som tyvärr inte vet bättre.
    stor kram och kram igen

    SvaraRadera
  4. 1Q84, bästa! Läser andra boken nu.

    http://youngadults.blogg.se/

    SvaraRadera