onsdag 15 februari 2012

15.2.12

Sätter mig ned på mitt faktiskt ganska fina golv och försöker lära mig det som känns som tusentals omöjliga verbformer i alla olika storlekar och färger, på franska. Tack och lov för kaffe och Anna von Hausswolff. 

I: Golv. Glv. Gv. Och fina sockar.
II: Tändsticksasken jag fyller på allt eftersom den tar slut, från ett av favoritmatställena i staden som aldrig sover. En av städerna som aldrig sover. Den är tunn och har ett perfekt format. Nästan så att man vill att den första stickan ska brinna ut innan man hunnit tända alla ljusen, så man får ta en till. 
III: Min bästa vän, kvällar som denna. Star Wars-idéboken (igen). Mitt hjärta klappar hårt.

7 kommentarer:

  1. din blogg är fantastisk.

    och din kommentar på min blogg kan vara den finaste någon någonsin skrivit till mig. tack. alltså på riktigt, jag menar det, det är sant: tack fina du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. men himmel, åh. vad fint fint fint sagt av dig.
      jag tycker på riktigt om äpplen och jag tycker på riktigt om det du skriver också.
      omfamna orden eller spotta på dem, det ger ungefär samma effekt,
      och livet kommer leka så småningom.
      kurragömma!

      Radera
  2. en mycket talangfull fröken <3
    det är så roligt! de bodde i haga , och jag tror hon och min bror var klasskompisar. sen fick jag hennes mamma som psykolog! haha. vet inte om sånt är lagligt ens. hon och mamma har ju vart på en massa föräldramöten och sånt , och så bor vi ju nästan grannar. jättekonstigt. som rymden! allt hänger ihop osv

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj, vad knepigt. tyvärr är jag rädd att jag sitter mycket mer i klistret när det kommer till känna-föräldrar-situationer, men jag vet att det inte är olagligt och att det om något trasslar till det på det personliga planet, inte det professionella.
      men vad häftigt att hänga ihop med henne.

      Radera
  3. Som obotlig moleskine-junkie och så där blir man ju lite till sig av det här. (Hur i allsin dar får man tag i en star wars-molle t.ex.?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. en gång moleskine, alltid moleskine.
      man beställer den från internätet, jag vet dock inte om de finns kvar, de var tydligen limited edition (med en affisch i fickan längst bak, originalpostermotivet från film nummer fyra - kärlek). men de kanske finns?
      du kan koppa på papercut i stockholm eller på deras hemsida kanske.

      Radera