fredag 30 december 2011

31.12.11































När det är soligt utomhus och man är sådär lättsamt lycklig kan det nog vara få saker som passar bättre att göra än att hålla på med ens favoritsak. Min: film. Bestämde mig för att sortera min blygsamma samling, men efter frustrerade försök utan framgång alls och tio trådar på flashback om vilket sätt som de helst ska organiseras för praktiskt och snyggt bruk gav jag upp. Men jag lade ihop en hög med mina mainstreamfavoriter. De är alltså några av de filmer som, om du inte redan sett dem vilket du säkert har, härmed blir krav. Kieslowski-boxen nederst innehåller fem filmer som alla är sevärda, men En liten film om konsten att döda är en av favoriterna där i och hör förstås samman med En liten film om kärlek. Ser att jag missat en film som fått en plats på fönsterbrädan istället men som även den hör hemma i denna hög, den är gul och heter Howl (Rob Epstein, Jeffrey Freidman, 2010). 

6 kommentarer:

  1. requiem for a dream och donnie darko - alltidalltidalltid. har så många filmer att se dock, helst med dig. puss.

    SvaraRadera
  2. åh vad fin den första bilden var! jättefint med skuggan på väggen.

    SvaraRadera
  3. God fortsättning, 2011 var underbart! 2012 blir säkerligen bättre :)

    SvaraRadera