tisdag 17 januari 2012

17.1.12

Jag kan inte urskilja vad jag drömt och inte. Jag minns att min mor lånade min dator och öppnade internet med hemsidefönster jag helst håller hemliga på vid gavel, gav mig en frågande blick och jag svarade med ett: "eh, här är internet", tryckte på den röda pricken i vänster hörn och öppnade safari på nytt. Jag tror nog att jag drömt detta men jag kan inte vara helt säker, går hon i så fall och tänker på upptäckten varje gång hon ser mig i ögonen/ser mig framför skärmen? Stryker jag runt och ger henne misstänksamma leenden och förlåtande men oskyldigt spelade blickar som gör henne fundersam, kanske på ett helt annat plan? Denna ovisshet. 

4 kommentarer:

  1. ja, den är väldans häftig!

    SvaraRadera
  2. De där små små fönstren till internet som visar utsidan och insidan på sätten man vill att ingen ska veta om en.

    SvaraRadera