torsdag 12 januari 2012

12.1.12

Undrar hur det skulle varit om saker bara flyttats en millimeter. Undrar hur livet hade tett sig, undrar om jag varit varmare om elementet inte varit trasigt, undrar om du som upptagen hade verkat mindre upptagen om du faktiskt inte hade någon att somna intill. Undrar om jag sett bättre ut utan mina så kallade karaktärsdrag. Undrar om det är rovdjursinstinkter eller däggdjursbehov. Undrar om det finns en tid eller om jag missat den, undrar om jag borde övat bättre innan om jag skulle sluta vara efterklok om jag skulle börja se det pretentiöst vackra. Undrar om du tänker ens lite lite på mig på sättet jag tänker lite lite på dig, undrar om jag bara inbillar mig dina signaler. Undrar om det du sa var ett vänligt ret eller om du faktiskt tyckte det där, undrar om det är socialt accepterat att fundera om hur ditt huvud fungerar och vilken substans som fyller det just precis nu. Undrar om jag är berättigad att konstruera egna naturvetenskapliga termer. Undrar om det finns en annan chans. Undrar om du vill ge mig. Undrar om jag glömt någonting viktigt tills imorgon. Vill du ligga med mig? Undrar om min inlämningsuppgift håller kraven, undrar om min farmor kommer visa fler tecken på ålder när vi träffas nästa gång, undrar om jag var oartig som påpekade att min syster tuggade med öppen mun vid middagen. Undrar om miljoner år. Undrar om astrofysik är ett område för samhällsintresserade mig. Undrar om du är den som skriver först nästa gång. Undrar om du försvinner ur tankarna när jag möter dig nästa gång, undrar om någonting av detta gör skillnad, undrar om mina milslånga sms gör det. Undrar om jag är frisk. Undrar om telefonen kommer gå sönder snart. Undrar när jag måste kliva upp imorgon. Undrar om det blir fredag igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar