måndag 9 januari 2012

9.1.12

REALTID
REALTID
REALTID
REALTID

Ingen trodde att detta skulle ske, men jag har varit vaken i två timmar nu och ätit havregrynsgröt med svartvinbär och banan och druckit morgonkaffe när det är som bäst ur den definitivt vackraste koppen med ugglor på. Har en lång att-göra-lista att göra som inkluderar peppning i huvudet att våga stå på mig för en försäkring på kameran jag borde få utnyttja, när jag ska övertala personalen på teknikbutik att jag har rätt. (Jag har rätt.)

Har bestämt mig för att börja med promenader på kvällarna för att det faktiskt gör mindre och mindre ont i låren av kylan ju fler tillfällen man konfronterar den, och för att jag sov en hel natt. Vet inte om det var påtvingat samarbete med hjärnan som insåg att det är sista dagen för en potentiell sovmorgon där efter, eller om syret och träning och sådant var bidragande faktorer. Tackar gudarna för denna måndag. Lugnet före stormen, men för första gången på lovet bryr jag mig inte om jag missar en viktig timme eller en syssla jag önskat att jag hunnit med. Jag önskar och lovar mig själv att nästa jullov blir annorlunda, blir ett lov av lov och ingenting annat. Har inte fungerat de senaste tusen åren jag gått i skola (jag minns inte min tid innan skolstarten, och har inte tagit mig ur den än, visst är det fascinerande att  h e l a  m i t t  l i v  är och alltid varit skola? ack, hur ska detta gå) men ändå.

Det krasar av flingor i köket som min syster häller upp. Bara en kopp koffein till så är jag redo. På återseende. Typ i kväll. I natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar