söndag 29 januari 2012

29.1.12

Min dag lite sådär timme för timme, men timme exakt för timme exakt hade varit på tok för tråkigt. Vi får i stället titta i korniga sjok. Är trött och kvällen är ju fortfarande ung, men om jag känner mig själv rätt; söndagkvällar utan panikskolarbeten att färdigställa innan måndagen brukar inte ha så mycket variation som man kanske önskar och hoppas. Fast vadå, det är rätt trevligt med  i n g e n t i n g  också.



12.00 började jag, nyvaken, om på Möss och Människor av John Steinbeck efter att enbart ha småläst första halvan kanske på café samtidigt som en pågående konversation med vänner blandades med orden i boken. OBS lägg märke till världens bästa pyjamas. Pyjamas är coolt och bra och punkt slut. Och det ska vara herrknäppning och bröstficka för viktigheter och byxbenen ska vara lite lite för långa.



Omkring 13.00 blev jag hungrig för yes! jag är ju människa som alla andra, jag drack kaffe ur Koppen med stort K och åt ett smaklöst äpple. Vatten 99% och smak resten borde det stått på klisterlappen som för övrigt var väldigt, väldigt svår att pilla bort. Läste ut M&M och tyckte att ja, det blir kanske ljusare och ljusare ute nu.



Fyllde säkert tre sidor med idéer och ord och andra inspirerande saker från anteckningar i mobiltelefonen i denna, min kanske mest stenhäftiga pryl. Jag blir kär i skrivflow. Fast å andra sidan, vem blir inte det.



Klockan 17.00 svidade jag om till träningskläder och peppade mig själv mentalt för mitt första gymbesök helt på egen hand. Det var pinsamt och kul och svårt och jag var nog den enda som brydde mig om hur andras blickar enligt mig dömande kastades runt i träningslokalen. Mellan arton och nitton femton var jag Friskis stolthet. 


Hemma igen, kanske 19.30, åt jag banan och drack apelsinjuice. Och nu är vi äntligen ikapp min egen kroppsrytm, där jag står just nu. Jag tittar på filmer som utspelar sig i New York och får resfeber och är glad att jag faktiskt, som sagt, inte har några direkta skolkrav på mig. Mer kaffe, nu ur Hemlighetskoppen, och en rätt nöjd tjej - som bytt plats på skrivbordsstolen och fåtöljen och lutar sig tillbaka till jazzsoundtrack och skylines som slår en med lika storslagen häpnad varje gång - hittar ni någonstans, här, i cyberspace.

4 kommentarer:

  1. din star wars moleskine är ungefär det bästa jag någonsin sett. åh.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kom hit och kläm på den litet, kanske?

      Radera
  2. Himla fin kopp. Måste också skaffa Friskis-kort men jag är för lat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack. jag slog sönder den igår. grät en tår och känner mig otacksam. och klumpig. men sådan händer väl.
      friskiskort är rätt kul när man väl kommit in i det. det tror man aldrig! det trodde inte jag, och tror inte fortfarande även om jag haft det i nästan två år. men. faktiskt.

      Radera