onsdag 18 januari 2012

18.1.12




























Sitter hemkommen och svettig efter ett rätt intensivt instruktionspass på gym. Gym första gången i mitt liv, spännande, hårt, prestationsångest, svett, kramp, stolt.

Duschade och tänkte på hur mycket jag hatar att jag fallit under ett samhällsframpressat ideal med rakade ben. Hatar hatar att det ska kännas som det jag borde göra och se bara hur illa det kan gå.

Blod liksom. Inte värt mödan egentligen. Och trots att det alltid blir sådär för att jag är en dålig och klumpig användare av raksak gör jag det igen. Var ligger logiken? 

Skola & läxor & prov & kaffe & rätt glad. Blir mer än rätt glad av era kommentarer som ibland trillar in i mailen och som jag genast läser och sedan går och funderar på hur jag ska svara på. Oftast väldigt tunna kanske. Men de är en sådan där sak som gör mig lite varm.

Jag bor ju i vinterland. J'habite. Jag övar franska. Glosor. Ord. Les mots.
Önska mig lycka till och
skriv kanske en glad sak som kommentar
så blir jag glad utan att behöva uppleva gymprestationsångest typ.
Nej. Imorgon är det nya tag och nya friskispass och nya glosor och leenden förhoppningsvis. Adjö för nu.

4 kommentarer:

  1. alltså jag vet hur det känns! där jag tränar känner jag mig väldigt ensam med hår under armarna och på benen. försöker stå emot och vara stark , men ibland har jag velat raka av det bara för att slippa bli tittad på. men jag gjorde en kompromiss! skaffade tights som är långa och började ha t-shirt istället för linne. så vinner både jag och dom som stör sig :D

    SvaraRadera
  2. jag har långa tights och tränar aldrig i linne normalt sett, men när det blir supertempospinning är det bara _för varmt_ med långa byxor. för varmt med byxor överhuvudtaget kanske, men en sådan frihetspolicy har de inte infört än. ehe.
    du är cool, vet du det.

    SvaraRadera
  3. ja fy fan ibland. på sommaren , då går det faktiskt inte att ha mer än nödvändigt på sig. jag glömde bort det. killarna tar ju av sig tröjan också.
    men jag tror att det kan vara bra för folket att se lite oväntat hår ibland. för att avdramatisera. lite "här har ni , vsg för info"

    SvaraRadera
  4. jag gillar inte kortärmade saker egentligen. tycker det är fint på andra men klär inte mig. blir varmt och ibland rätt jobbigt då det är sådär typ trettio grader varmt men vad gör man inte för bekvämligheten. hm.

    SvaraRadera